Szlak do największego i najpopularniejszego jeziora w Tatrach został wyremontowany na początku lipca. Surowiec, pochodzenia naturalnego, dostarczyła spółka LOTOS Asfalt.
Prace objęły odcinek o długości 1,7 km od Włosienicy do Schroniska PTTK nad Morskim Okiem. Dzięki zastosowaniu technologii asfaltowej, remont został zrealizowany w rekordowym czasie 3 dni. W użytych mieszankach mineralno-asfaltowych zawartość kruszywa stanowi około 95%, a asfaltu jedynie 5%. Wszystkie te materiały są pochodzenia naturalnego. Asfalt jest produktem pochodzącym z przerobu ropy naftowej i neutralnym dla środowiska. Nawierzchnie asfaltowe w 100 procentach poddają się recyklingowi. Można je ponownie wykorzystać po latach, przy odbudowie tej samej drogi i chronić tym samym zużycie surowców naturalnych. Takie drogi są też bezkonkurencyjne pod kątem niskiego poziomu emisji CO2.
Z uwagi na duże pochylenie terenu i spadki, warstwy asfaltowe stanowią znakomitą ochronę i zabezpieczenie przed rozmywaniem gruntu w czasie silnych opadów i wiosennych roztopów. Nie przez przypadek asfalt stosowany jest między innymi do uszczelniania zbiorników wodnych czy umacniania nabrzeży w portach. Dodatkowym atutem proekologicznym jest zastosowanie w warstwie ścieralnej tatrzańskiej drogi gotowego asfaltu WMA (Warm Mix Asphalt) do technologii „na ciepło”. Dzięki temu, zredukowana została nie tylko energia produkcji, ale też czas wybudowania i zagęszczenia nawierzchni.
Remont drogi na Morskie Oko wykonało Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A.